You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
מרגיש כמו ניסיון לשחרר את ווילי

מרגיש כמו ניסיון לשחרר את ווילי

אם ווילי רוטנשטיינר לא מיועד במאה אחוז לעבודה עם מחלקות נוער ונבחרות צעירות, חבל על הזמן והכסף שההתאחדות משקיעה.

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

 

לפני שבועיים הודיעה הנהלת ההתאחדות לכדורגל שמנהל העל של הנבחרות, ווילי רוטנשטיינר, חתם על חוזה עד לסיום השנה האזרחית, לאחר שהסכים לקצץ 30 אחוזים משכרו. רוטנשטיינר, שהובא ארצה לאחר ההצלחה הגדולה שהוא הוביל בנבחרות הצעירות באוסטריה, מיועד היה לעבוד עם הנבחרות הצעירות ולשים דגש על הנעשה במחלקות הנוער, אך מצא את עצמו מקדיש חלק ניכר מזמנו לנבחרת הבוגרת - דבר שבא במידה רבה על חשבון זמן שאמור היה להיות מוקדש למטרות שלשמן הובא ארצה. בשבועות האחרונים סיפרו לנו, שבקרוב ימונה מאמן חדש לנבחרת הבוגרת, לאחר שאנדי הרצוג סיים את תפקידו. מדי יום, כמה פעמים ביום, הכותרות במדיות הספורט סיפרו לנו על שמות כאלה ואחרים, על ועדת איתור - ומה בסוף? אתמול הודיעה הנהלת ההתאחדות לכדורגל, שווילי רוטנשטיינר ואלון חזן הם צמד המאמנים שיובילו את הנבחרת הבוגרת לצמד המשחקים בפלייאוף ליגת האומות מול סקוטלנד, במידה והם ייערכו. לא מפתיע, אחרי הכל אנחנו מדברים על הכדורגל הישראלי. כאן תמיד הכל יכול לקרות.

בתקופה הקשה שעוברת על הכדורגל הישראלי - בפרט בגזרת מחלקות הנוער, חובה לייעד את רוטנשטיינר להתמסר לטובת מחלקות הנוער והנבחרות הצעירות. במקום זה, החליטה הנהלת ההתאחדות לכדורגל להצמיד את איש המקצוע האוסטרי בשירות הנבחרת הבוגרת. מה עם לתת ערך מוסף למאמנים צעירים ולמנהלים מקצועיים במחלקות הנוער - שגם כך, רובם המכריע לא ראו את רוטנשטיינר מעולם מבקר במתחם האימונים של המועדון שלהם? מה עם התמסרות לפרויקטים האקדמיה במבואות ים? מתי בדיוק יהיה לרוטנשטיינר את הזמן להירתם לטובת המשימות הללו?

אם הסיפור הוא כסף, אזי שבהתאחדות לכדורגל יכלו להצמיד לאלון חזן איש צוות אחר בעלות לא גבוהה. לא חסרים אנשי מקצוע ראויים, שהיו מוכנים לבוא ולהירתם לטובת העניין. כנראה שבסולם העדיפויות של ההתאחדות לכדורגל, הייעוד האמיתי של רוטנשטיינר לא נמצא במקום גבוה. אם כך, נשאלת השאלה, למה הוא הובא מלכתחילה? האם הצבתו כאיש צוות אימון בקבוצה הבוגרת הוא במטרה להראות לו את הדרך החוצה, במידה והנבחרת תיכשל במשימה מול סקוטלנד? . אם בהתאחדות לכדורגל לא מבינים את החשיבות העליונה שבצורך ל"פרויקטור" ברמת הנבחרת הצעירות ומחלקות הנוער, אז אין סיבה לאייש את הפונקציה הזו וגם אין סיבה להוציא אל הפועל כל מיני פרויקטים, שאין מי שילווה אותם מקרוב בצורה הדוקה. אנחנו סתם צוחקים על עצמנו ולא באמת עושים את הצעדים שנדרשים כדי להתקדם, אז אם כך הם פני הדברים, בשביל מה לבזבז על זה כספים ובשביל מה לחיות באשליות? בוא נישאר עם הישן והמוכר, פעם בכמה זמן נחגוג הישג שאינו מעיד על תמונת המצב האמיתית, רוב הזמן נתבכיין על זה שאנחנו רחוקים מאירופה ונישאר בביצה שלנו. לא כיף, אבל לפחות נישאר באזור המוכר. 


TOP PLAYER - אימונים ברמה אירופאית בחיפה


מעוניין להתאמן בסטנדרטים הגבוהים ביותר עם עזרי אימון טכנולוגים שניתן למצוא רק באקדמיות מובילות באירופה? מעוניין לעשות את זה בהדרכתם של מאמנים מובילים עם רזומה אימון נכבד דוגמת ברוך סער, אלדד שביט, איימן חלאילה משה שושן ושחר פוני? ב פרויקט TOP PLAYER יצא לדרך באופן רשמי, במגרש סינטטי איכותי ברמות הגבוהות ביותר הסמוך לקאנטרי "הולמס פלייס" ואצטדיון האתלטיקה בשכונת נווה שאנן בחיפה. הפרויקט מציע אימונים אישיים ואימונים בקבוצות קטנות. להתרשמות ראשונית הקליקו כאן ותוכלו להתרשם מוידאו מאימונים במתחם. 

 

לפרטים נוספים: ברוך סער - 050-9242414 , שחר פוני - 052-4893444 , משה שושן - 052-5575741 ,  אלדד שביט -   050-5792333.